Śnieżka zdobyta !!! - 03.06.2019 r.

W piękny słoneczny poniedziałek 3 czerwca 2019 r. klasa VI wyruszyła w Karkonosze celem zdobycia Śnieżki - najwyższego szczytu pasma. Pod opieką wychowawcy klasy oraz rodziców państwa Moniki i Mirosława Kochan dotarliśmy powyżej hotelu Orlinek w Karpaczu. Tam szefostwo nad wycieczką przejeła pani przewodnik sudecki Aleksandra Trytek. Po zapoznaiu grupy z zasadami panującymi w Karkonoskim Parku Narodowym wyruszyliśmy czerwonym szlakiem w stronę schoniska Nad Łomniczką. Koła schroniska posililiśmy się i wyruszyliśmy szlakiem w górę.

Spokojnie podziwijąc przepiękne krajobrazy przemieszczaliśmy się coraz wyżej, aż dotarliśmy do symbolicznego cmentarzyka ludzi gór. Tam pani Ola opowiedziała nam o historii tego miejsca. Ostrym podejściem dotarliśmy wreszcie do schroniska na Równi Pod Śnieżką  "Dom Śląski". Po odpoczynku wyruszyliśmy na szczyt Śnieżki. Do góry czarnym szlakiem wzdłuż łańcuchów. Na górę dotarliśmy we wspaniałej formie, uśmiechnięci i zadoleni.

Po odpoczynku czerwonym szlakiem - Drogą Jubileuszową - zeszliśmy na równię. Dalej przechodząc obok górnej stacji wyciągu na Kopę dotarliśmy do Białego Jaru. Tam pani przewodnik opowiedziała  o największej w historii Karkonoszy lawinie, która zeszła w tym miejscu. Spokojnie idą żółtym szlakiem dotarliśmy do schroniska Strzecha Akademicka. Następnie niebieskim szlakiem doszliśmy do przepięknie położonego schroniska Samotnia. Ze schroniska udaliśmy się do Domku Myśliwskiego, w którym pani Ola pracuje w weekendy.

Następnie idą cały czas w dół dotarliśmy do Świątyni Wang, gdzie na parkingu czekały na nas busy. Wszyscy uczestnicy dzielnie znieśli trudy wycieczki i szczęśliwi wrócili do Siedlęcina.

Serdecznie dziękujęmy pani przewodnik Aleksandrze Trytek za nieodpłatnie przeprowadzoną wycieczkę oraz rodzicom za wspólne maszerowanie.